Den 14 - Besançon a večerní Strasbourg

22. srpna 2017 v 9:17 | Iva |  Z cest
Je devět a já ležím v posteli, úplně vyřízená :-D. Přijeli jsme do Strasbourgu včera večer ve čtvrt na deset. Cestou k hotelu jsme šli přes starou část města. Prostě tak jdeme těmi uličkami, všude spousta lidí, i takhle večer, otevřené kavárny.. tak pomalu přicházíme ke konci jedné uličky a najednou: WOW! Ona tam stojí ta nejúžasnější katedrála, kterou jsem kdy viděla. Zůstala jsem stát s otevřenou pusou (dost dlouho). Tak neuvěřitelný pohled. Zhruba do poloviny 19. stol. měla prý nejvyšší věž na světě. Z dálky mi to úplně nepřišlo (spíš nejkrásnější než nejvyšší, to jo), ale jak jsme najednou stáli přímo u ní - opravdu obrovská. A ještě jak byla večer nasvícená o.o :33. Trochu mi připomínala nějakou jeskyni s krápníky, ach, ta gotika :3.

Včerejší den jsme strávili v Besançon. Objevili jsme knihkupectví, kde jsem hned ráno utratila majland, jak jinak. Tedy, francouzské knihy jsem nekupovala, na takovém levelu moje jazykové znalosti opravdu nejsou, ale měli tam velkou část vyhrazenou papírnictví a výtvarným potřebám. Muhehe. Tak mám nový (ehm drahý ehm) skicák, takovou tu modelovací gumu, tužku a dostatečně černou pastelku. A musela jsem se držet - já a papírnictví. Měli totiž úžasný výběr na fixy, dokonce i sadu přímo pro kreslení manga :3. Ale nakonec jsem ji tam nechala.

Pak jsme si v obchodě koupili sváču - palačinky s čokoládovou náplní, hotové, zabalené každá zvlášť a ještě celé zabalené v jednom velkém balení, vypadá to vtipně. A vyrazili jsme na hrad. Byl tak vysokooo. Fotky jsem tam nedělala, prostě hrad, no. Akorát tam v příkopu měli opice, jinak nic zvláštního. Úplně dovnitř, do větší části areálu, jsme nešli, je tam muzeum a zoo a to nás nějak nebere.

Tak jsme zase sešli dolů a dali si oběd, tak velkou porci jsem si už dlouho neobjednala, taky nám ještě zbylo na cestu autobusem. Velký (fakt moc velký) hamburger s velkou (mega) porcí hranolek. A moc dobré.
Chtěli jsme se ještě kouknout na "Město umění", ale měli zavřeno, tak prd. Sedli jsme si v parku na lavičku a já trochu čmárala do nového skicáku.